Ergoterapeut i barselsvikariat til Plejehjemmet Bjørnshøj

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:

“Forestil dig at du møder ind mellem kl. 7 og 8, du siger godmorgen til dine kollegaer, danner dig et overblik over dagens opgaver og aftaler. Så har du en ADL-vurdering hos en nyindflyttet beboer, herefter en vurdering af en forflytning sammen med din SOSU-kollega. Så er det tid til stolegymnastik, hvor I slutter af med en fællessang. Til triagemøde har du tværfaglig sparring med alle dine kollegaer om de beboere, som har særlige problematikker i øjeblikket - måske er det dig der leder mødet. Til frokost har du måske en spisetræning, en dysfagi vurdering eller vurdering af den sociale sammensætning eller omgivelserne i spisestuen. Over middag har du en tværfaglig opfølgningssamtale med en beboer og dennes pårørende, hvor I taler om, hvordan det går , og hvad I arbejder med. Så har du tid til dokumentation af dine observationer og udredning, og inden du smutter hjem, skal du lige omkring en beboer og høre, hvordan det går med den nye kørestol.” 

Vi ønsker at skabe de bedste rammer og muligheder for vores beboere på plejehjemmet, et liv i fællesskab og med livskvalitet for den enkelte. 

Vi gør opmærksom på, at stillingen ligger inden for det døgndækkede område. Stillingen er 30-37 timer om ugen, fortrinsvis i dagvagt.

Jobbet er alsidigt, dog altid med ergoterapien i fokus. Opgaverne er blandt andet:

  • Vurdering af behov for ergoterapeutisk træning, og udføre og inspirere til denne ud fra et aktiverende og rehabiliterende perspektiv, herunder dysfagi vurdering og -træning. 
  • Vurdere behov for samt implementere hjælpemidler i samarbejde med din fysioterapeutkollega. 
  • Udredning af funktionsniveau indenfor det fysiske, psykiske, kognitive og sociale område.
  • At afklare og planlægge udførelse af meningsfulde aktiviteter for den enkelte beboer.
  • Planlægge ture ud af huset i samarbejde med resten af personale.
  • I sammensatte forløb at overtage koordineringen af plejen og videreformidle og oplære til de gode løsninger.
  • Lave månedlige aktivitetsplaner.
  • Planlægge forskellige aktiviteter i huset, f.eks. banko, brætspil, plante blomster, passe drivhus, arrangere fester.
     

Din profil:

Som person skal du:

  • kunne fremtræde rolig og tålmodig, og i personlig balance, samt have overblik i en hverdag med plads til impulsivitet og fleksibilitet.
  • have mod til at være tro mod dig selv og din faglighed i tværfagligt samarbejde med resten af personalet.
  • arbejde selvstændigt, og evne at tage initiativ og tænke kreativt udover daglige rutiner.
  • tage ansvar i arbejdet med at skabe liv og livsglæde for den enkelte beboer og i fællesskabet.
  • skabe helhed og sammenhæng i beboernes meningsfulde hverdagsliv. 
  • være åben, initiativrig og have en positiv tilgang til både beboere, familier, frivillige, kollegaer og andre besøgende på plejehjemmet.
  • være aktiv medspiller for et godt arbejdsmiljø. 
  • kendskab til dokumentation i Cura er en fordel.

Du skal som ergoterapeut kunne leve op til Aarhus Kommunes krav og have kendskab til MSO’s værdier, ledetråde og Kærlig Kommune samt kunne identificere dig selv i Aarhus Kommunes fagprofil, som findes på Aarhus Kommunes hjemmeside. 


Derfor skal du vælge os:

Vi tilbyder: 

  • grundig intro 
  • engagerede kollegaer 
  • spændende og selvstændigt job med mange udfordringer 
  • en personalegruppe, hvor vi arbejder motiverende og energisk i et tværfagligt team 
  • en hverdag præget af glæde og engagement, hvor vi tager fælles ansvar for det gode arbejdsmiljø 
  • faglig- og personlig udvikling 
  • indflydelse og medansvar for dagligdagen og hverdagen, deriblandt diverse specifikke opgaver, ansvar for at uddelegere kompetencer, tage ansvar for oplæring af nye kollegaer og elever. 

Du er velkommen til at besøge os, ring evt. til Forstander på Plejehjemmet Bjørnshøj, Julie Rye på tlf. 41873211 og aftal et tidspunkt for besøg.  

Vi er altid parate til at vise vores arbejdsplads frem!

Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen ønskes tiltrådt d. 01.12.2023 eller snarest derefter.

Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst.

Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer. 
  
Ugentligt timetal: 30-37 timer om ugen.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Forstander Julie Rye på tlf.: 41873211 eller på e-mail: juar@aarhus.dk


Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfristen er den 25. oktober 2023.

Vi forventer at afholde samtaler den 30. oktober 2023.

I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.


  
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune: 
Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.

Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
Via linket nedenfor finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Gartnerparken 1-5, 8380 Trige

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5923676

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet